Asiakaspalvelutilanteeseen valmistautuminen
Valmistauduin aamuisin hiukset puhtaana ja kiinni, siistit vaatteet ja kuuluvat työkengät. Myös erilliset korut tai kynsilakat olin ottanut pois työajaksi. Aamuisin autoin laittamaan aterimet ja vesikannut pöytiin, ja kiillotin aterimia myös jonkun verran.
Antaisin itselleni tähän kohtaan K2.
Asiakkaiden vastaanottaminen
Jos olin vaikka kassalla, niin tervehdin ja hymyilin positiivisesti asiakkaiden siihen tultua. Myös salin puolella hymyilin tuleville asiakkaille. En jutellut asiakkaiden kanssa kauheasti mitään, elleivät he kysyneet jotain.
Antaisin tästä itselleni K2.
Asiakaspalvelijana toimiminen
Tästä antaisin K1, sillä asiakkaiden kanssa asioiminen oli hieman hankalaa, jos piti keksiä jotain sanottavaa, mutta toivoin että pelkkä hymyily riittäisi heidän kanssakäymiseen. Kävin kaatamassa vettä asiakkaalle, jos kukaan muu ei ollut menossa eikä hän itse vielä ehtinyt. Kävin hakemassa myös astiat pöydistä, jos ne näyttivät siltä ettei niitä enään käytetä.
Asiakaspalvelutilanteen päättäminen
Tietyn asian jälkeen kiitin asiakasta tai sanoin ole hyvä, jos vein ruoan tai muuta vastaavaa. Eli perus asiat olemalla kohtelias ja positiivinen, niin antaisin itselleni K2.
Asiakaspalvelutilanteessa käytettävien resurssien ja tietotekniikan käyttö
Käytin kassakonetta kahvilan puolella, joka oli ainoa tietotekniikallinen asia mitä pääsin käyttämään. Se ei mennyt kauhean hyvin, koska en ennen ollut käyttänyt ja asiakkaiden paljoudesta tuli pieni paniikki. K1.
Matkailupalvelujen informaatio ja muun materiaalin käyttö
Kirjoittelin tuotteita esim. siinä buffassa, että mitä ruokaa missäkin on, ja että onko se laktoositon tai gluteeniton tms. En tiiä mitä muuta tähän voi kertoa. K1.
Työturvallisuudesta huolehtiminen
Päivän loputtua joskus kävin sammuttamassa kaikki kahvikoneet, ja huolehdin muun tarvittavan elektroniikan pois päältä. K1.
Hygieniasäädösten noudattaminen
Aterimien kiilloittaminen, ja pesusta tulleiden astioiden puhtauden tarkistaminen oli aika perus hommaa mitä tein. Myös katsoin että itse olen siistinä, ja kädet hyvin pestyinä koskiessani ruokiin tai muihin. Pyyhin myös jäljet ja muut likatahrat jos sellaisia näkyi pöydillä ja muilla tasoilla. K2.
Oppiminen ja ongelmanratkaisu
Oppiminen niin uudessa paikassa oli hankalaa, mutta kyllä perusasiat tuli opittua. En uskaltanut tehdä mitään kauheasti omatoimisesti, koska jos se olisikin ollut väärin niin kysyin ensin että pitääkö tai odotin muilta neuvoa. K1.
Vuorovaikutus ja yhteistyö
Kaikki hommat sujui helpommin, jos sain tehdä jonkun toisen kanssa koska stressi ja paineet laskivat, kun toinen henkilö oli siinä apuna. Eli tulin hyvin toimeen jokaisen kanssa, eikä kumpikaan jättänyt toiselle kaikkea tehtäväksi vaan molemmat hoitivat osuutensa. K2.
Terveys, turvallisuus ja toimintakyky
Olin terveenä joka päivänä, ettei ollut nuhaa tai muuta ällöttävää. Tein kaikki hommat aika rauhallisesti, ettei mikään menisi pieleen, esimerkiksi astioita rikki tai muuta vakavaa. Muuten aika suuren ahdistuksen takia en kaikkeen pystynyt, mutta tein parhaani mukaan.
K1.
Oikein hyvää itsearviointia. Tähän tapaan, kun teet muutkin arvioinnit jatkossakin, niin hyvä tulee :) Selkeästi tunnistat omat kehittämiskohteesi.
VastaaPoista